livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Alla hjärtans dag

Kategori: Allmänt

då va vi redan mitten på februari, jissus vad tiden springer förbi just nu! Alla hjärtans dag idag, trodde inte att mannen här i huset skulle fixa något, men när vi kom hem hör ikväll så står det 10 röda rosor på bordet! Alltid roligt men den stackarn fick ingenting! ☹😕 ja han får ha det till godo till en annan gång! 😜 men tack för blommorna älskling! ❤
 
Sedan sa Sallys uppfödare att det kanske är löp på gång för henne, så kan vara därför hon slår dövörat till för tillfället! 🤣 så idag tog jag fram dom tunga sakerna för att få henne att lyssna, Korv! 😜🤣 hon blev som en helt ny hund och hörde som vanligt helt plötsligt, så får väl lägga undan hundgodiset just nu! 😉 vi tog oss en 30 min promenad innan vi hämtade Hampus på dagis! Sen va det en skogsmaskin mitt över från dagis idag som stod och tryckte in alla träd i en flismaskin som dom röjde upp förra våren. Så på vägen hem fick vi stå dör och titta i ca 15 minuter! Att allt med maskiner kan vara så roligt! 😁 sedan ville Hampus hålla Sally i kopplet på vägen hem, klart han fick och det blev en massa bus ( bilder nedanför). Promenaden hem på 400 meter tog 40 min idag! 🤣😁 man får ha lite tålamod.. 😉
 
Annars har em varit ganska lugn, allmänt mys med barnen, gick ner till svärmor och fikade och umgicks en stund. Sen lämnade vi kvar Hannes hon berith för vi skulle iväg på gympa med hampus. Även denna gången tog en promenad på 400 meter 30 min! Vi gick förbi brevlådan på vägen hem och då hade vi fått den nya hm katalogen, och slogs då av tanken att man sett många klipp där golden retriever hjälper sina ägare att bära hem posten! (Denna rasen älskar att bära saker och är väldigt stolta nör dom får det) och i början såg det väldigt bra ut, hon va väldigt stolt där hon sprang hemåt med katalogen i munnen, men sen slog det henne att man även kunde springa runt på åkern och kasta med den. Jippi!!! Sen slog det även denna fröken att en tidning kan man slita isär så det började hon göra gladeligen! När hon även la sig ner och började tugga i sig katalogen så kände jag att det va dags att bryta denna lek och samla upp tidningen som nu låg lite över halva åkern! 🤣 och så tittade solen fram under tiden så passade på att ta lite fina bilder på Sally. 😁 (bilder nedanför) 
 
Sen bar det av ner till hylte för familjegympa (en av höjdpunkterna för hampus under veckan) alltid lika trevligt. 
Så nu när båda barnen  somnade så fångade vi in Sally och satte oss på mattan i vardagsrummet och hade päls och bli vård av Sally! Hade dragit på det någon vecka nu med klorna då hon inte tycker om det. Det gick jätte bra i somras men sen från en gång till en annan så hatar hon det! Men det gick väldigt bra och smidigt idag, så tog även håret mellan trsmpdynorna och grinade till det! Och gjorde en grovborstning då hon fäller något kopiöst igen! Men så fin hon är nu våran lilla fröken och är här dammsugit, nästan all tvätt är färdig och Sally har fått sin kvällspromenad! Så nu blir det sängen med gott samvete! Ha en trevlig kväll allesammans ❤
 
 
Kommentera inlägget här: