livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Första dygnet avklart

Kategori: Allmänt

God kväll/natt 
 
Blir ett sent inlägg ikväll, fastnade framför filmen Everest ikväll! Hopplöst för klockan hinner blir så mycket innan man somnar! Jaja gör ett inlägg nu och hoppas jag blir lite trött. Första natten med Zoey hemma gick jätte bra. Vi va ute en gång vid halv 3 och kissade och sen klarade hon sig fram till kvart över 6! Hänt en del kiss i mycket inne idag men det kommer så småningom! Klart det va lättare med Sally då vi fick henne under sommaren och man va mestadels ute ändå! 😁
 
Dagen har varit lugn hemma och vara försöka låta alla lära känna varandra lite bättre. Men Sally och Zoey blir mer och mer kompisar, försöker ta ut Zoey själv emellanåt så hon kan fokusera på hennes behov men så fort hon har gjort vad hon ska så börja hon pipa och leta efter Sally. 😁 
 
Idag hade vi en premiär för Hannes i sin gåstol; han når inte mer med fötterna men han tyckte det va roligt att sitta i den en stund, och givetvis skulle hampus visa hur den fungerade! 😂
 
Har blivigt en hel del utelek idag med (som vanligt). Alltid mysigt försökte mig på lite bilder men inte lätt att fånga på 2 hundar på samma bild! 😜 
Sen har jag och Hampus haft en ganska tuff dag oss emellan. Han har vägrat att lyssna på oss idag, och till slut tog tålamodet slut. Försökte med att det mest från att sitta ner i soffan och försöka förklara att vi har så mycket skoj ihop och vi skrattar mycket men då måste man lyssna på varandra 
Hampus: nääe jag vill inte lyssna! 
Försökte säga rill på skarpen men inget fungerade. Så efter 1 timme ungefär så va jag tvungen att ta på oss kläderna och gå ut för då häll han på att somna efter allt grått och tjutande! Men till slut så gick han med på att bli vänner igen och lyssna på varandra och vi hade en jätte mysig timme ihop ute! ❤ 
Men så mentalt slut jag var efter detta! Jag vet att man pratar upp sina barn oftast men detta är inte ett beteende som är vanligt för min son och jag är inte van att behöva hantera det men så jobbigt. Hoppas att nästa gång det blir så att det inte tar roligt lika långt tid att lösa det. Vet inte om det hänger ihop med att lite avundsjuk på Zoey. Inte vad man märker mot henne, för han verkar så stolt över henne men vet att vi fick igenom någon vecka el 2 när Sally kom med! Kan vara för att han måste vara lite mer försiktigt och hålla sig ganska lugn nu medans Zoey bekantar sig med allt hör hemma så vi får en säker och trygg hund. Men det blir nog bra! Skönt när barn och hundar nu sover så det ska jag med försöka med nu! God natt! ❤
 
 
Kommentera inlägget här: