livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

fröken Sally är i trotsåldern

Kategori: Allmänt

Vill börja att gratulera våra vänner Ida och Daniel till deras son som föddes igår! ❤

Jaha då har vi nått "tonårstiden" med våran fröken Sally! Våran duktiga tjej som alltid går lös och lyssnar ganska bra! Men helt plötsligt så slår hon dövörat till i stort sett hela tiden! Känns som det kom krypande i förra veckan. Idag stod hon vid grannens tomt och jag ropade på henne att komma och hon bara tittar på mig och vänder sig om och går in på grannens tomt istället för att lyssna! Så nu är det dags att öka träningen på inkallning och mentala träningen så hoppas jag vi kan ta oss igenom denna perioden och komma ur den med en hund som fortfarande kan gå lös! Hon sticker inte (än) så vi kan fortfarande ha henne lös nör vi är ute och leker och annat. Men jobbigt, man blir lite bortskämd när man är van vid att hon lyssnar! Men visste att denna åldern skulle komma, hoppas bara att den inte håller i sig alltför länge! 

På lördag är det dags att åka ner till Skåne och nya hem Zoey äntligen! ❤ som vi längtar! Hampus pratar mycket om henne! 😃 Tina är snäll och tagit ledig för att följa med, mysigt att bara komma iväg ett par timmar bara hon och jag! Inga barn och inget jobb! 😃

Annars händer här inte så mycket, va på 5 månaders och 3 års kontroll med barnen idag, båda gick igenom besiktningen! 😜 var även och fika hos lisa en snabbis, alltid lika trevligt att träffa henne och Frida och alla barnen!  

Nu är det dags att sova! Ha en trevlig kväll allesammans! ❤

KOMMENTARER:

  • Diana/Quipus Kennel säger:
    2018-02-14 | 08:36:34
    Bloggadress: http://quipuskennel.bloggplatsen.se

    Det ska bli så kul att träffas igen på lördag

    Svar: Ja jag håller med! 😁
    Joanna Kristensson

Kommentera inlägget här: