livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Känner mig hjälplös

Kategori: Allmänt

 God kväll! 
 
Fan så irriterad jag blir, hade typ skrivit färdigt ett jätte långt inlägg och så råkade jag gå tillbaka och bli utloggad så nu får jag börja om från början igen! 
 
Så lugnet har infunnit sig igen i detta hus! Alltid lika skönt när jag och Sally bredder ut oss i soffan. Synd att det bara visas skit på tv efter 22, tur man har börjat blogga så man har något att göra.. 😛 för varför gå och lägga sig i tid efter 2 tuffa nätter.. 😜😂
Natten som varit har varit lite bättre, även om hannes vaknade inatt med 39,5 graders feber! Feber har pendlat mellan 38,5-39,8 under dagen, så det fick bli ännu en dag hemma. Jag tror både jag, hampus och Sally börjar snart att klättra på väggarna, men vi lyckades smita ut och leka en timme medans hannes sov under em. Så skönt att komma ut i den friska luften. 
Mamma kom även ut en sväng efter jobbet, hon hade köpt en lastbil med snöre åt Hampus på second hand. Och behöver jag säga att han älskade den, allt som man kan dra och lasta grejor på är bäst! 😃 även om hampus själv säger att det är en buss, så det får väl vara en buss så länge.. 😂😃
När Kristian kom hem så passade jag och Sally på att ta en promenad. Det hade hunnit bli mörkt, jag är ganska mörkrädd och även ganska nervös att vara ute i mörkret. Men denna rundan går man inte i skogen, man har stora ängar och annat på båda sidorna och lite ströhus längs med vägen! Så jag tycker det är ganska ok att gå även efter det blivigt mörkt (fast vi går nästan alltid när det är ljust) men jissus vad min hund är mörkrädd. Hon gick inte en meter ifrån mig och dansade lite och halv skällde. Hon stannade till och med ett par gånger och ville vända och gå tillbaka, men vi lyckades ta oss runt.. 🤣🤣 
Annars har kvällen varit lugn, bara det vanliga: ätit mat, God natt saga, kollat farmen och tog Sally på en sista runda runt trekanter. Givetvis så var båda katterna med, så runda tog stan 20 min.. 😂 Sally stannar hela tid för att kolla vad dom gör, och så måste hon ju vänta in dom så hon kan plocka upp en pinne och trava förbi helt stolt och visa vad hon bär på! 😂😂 
 
Måste bara berätta om hampus. Hörde innan vi skulle gå och borsta hans tänder hur han välter ut billådan (igen) över hela soffan! Jag ber honom gå in och plocka upp alla bilarna för vi ska gå och lägga oss nu! Han säger ok och går in i vardagsrummet och börjar städa! Känner mig lite chockad och nöjd att det gick så smidigt (för det brukar inte gå så snabbt, han vill hellre leka). Efter en stund kommer han in i köket, och säger:
- Så mamma jag har plockat upp bilarna
-åt vad duktig du är säger både jag och krille. 
Sen tar krille med sig barnen upp till sovrummet när borstning av tänder och annat är färdigt. Jag fyller på vattenflaskor och kollar in i vardagsrummet. Hampus har kanske plockat upp 5 bilar av 40. Jag sa till honom när jag kom upp i sovrummet - nästa gång du säger att du har städat upp bilarna så menade vi alla bilarna hampus. Han bara tittar på mig och flinar lite! 
Han är väldigt medveten om att man ska plocka upp ALLA bilarna men nöjd att klarade sig ur det ikväll! 😂😂 
 
Nu ska jag gå och lägga mig! Ha en trevlig kväll allesammans! ❤
 
 
Såhär såg det ut efter hampus hade städat! 😂
 
Sen hade även Diana lagt ut bilder på valparna idag! Hon är så söt! Längtar tills Vi får hem henne, bara 2 veckor kvar! 😃 hoppas bara att hon och Sally kommer tycka om varandra! 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: