livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Zoie är äntligen hemma!

Kategori: Allmänt

God kväll! 
 
Nu va det ett par dagar sedan jag uppdaterade här igen! I torsdag när vi kom till dagis så mötte jag en av hampus dagis kompisar som blev hämtad av sin mamma, han hade spytt inne på dagis, så rädd för att det va magsjuka så valda jag att vända och hålla hampus hemma resten av veckan! Tur det för det va magsjukan, får se hur det är på dagis på måndag om han får gå då! Vi åkte ner till tina leia och lekten en stund istället. Dom va hundvakt till lilla Hulda, så sally va överlycklig att få leka med sin kompis. Vi gick upp till lekplatsen en sväng. Sen va det babysim på em! Hampus och hans farmor åkte upp till mom (hampus gammal mormor på krilles sida) och fikade! Tack för alla som ställer upp och är barnvakt till honom så jag och hannes kan gå på babysimmet! ❤ när svärmor kom hem med honom så vägrade min kära son att hoppa ur bilen utan han ville följa med sin farmor hem, och det fick han givetvis, så krille fick hämta honom när han kom hem från jobbet! 
 
Igår va vi på öppna förskolan en stund på fm, sen skulle vi åkt hem till Frida och Peter på kvällen men stackars lilla Stella blev sjuk så lisa och Jonas kom hit och åt lite kvälls mat och umgicks en stund! Väldigt trevligt måste jag säga! ❤ så igår fick vi alla dricka med sugrör, hampus tyckte det va väldigt roligt! 😁 va ju även ute en bra stund på em med fröken Sally och började! Alltid lika kul och se vad hampus väljer att leka med, och sen fpr bara fantasin flöda! Han är helt otrolig på att leka och komma på olika lekar och pratat med sig själv och sina leksaker! 😃 
 
Idag kom äntligen dagen jag har väntat på, dagen då jag skulle ner och hämta hem våran nya hund, Sheltien Zoie! Hon är svart vit och en kaxig liten dam! Jag fick med mig Tina så vi åkte vid 8 idag och styrde bilen ner mot Skåne land! Som valparna hade växt sen jag va och kollade på dom! Full fart på dom små liven, känns alltid så taskigt att bara ta valpen från syskon och mamma men det gick väldigt bra! Hon kom till ro i Tinas knä och somnade gott på vägen hem! Stannade i Halmstad och då både kissade och bajsade Hon! Sen kom vi till den delen jag har varit väldigt nervös för att låta henne möta våran fröken Sally. Visst blev hon lite rädd va det va för en stor livlig sak som vi släpper ut till henne, men Sally fick hålla sig lugn så hon han studera henne en stund innan Sally fick komma fram och lukta och hälsa. Sen tog Vi med båda in där hon gömde sig innanför husses jacka när dom satt i soffan! Men sen tog Krille, hampus och sallyoch tog en liten promenad runt trekanter så zoie fick möjlighet att äta lite mat och lukta sig fram och utforska huset! Sen gick vi ut på trädgården så va zoie duktig och kissade och så kom Sally hem och då märkte man att lilla zoie redan hade tuffat till sig. Så nu har svärmor och svärfar varit här och vi hämtade Kina mat och zoie har nog redan hittat en favorit nör hon saknade så gott hos svärfar! 😁😃
 
Nu har barn och Kristian gått och lagt sig och jag sitter i soffan i min ensamhet och är väldigt kaffe sugen men zoie sover så gott i mitt knä nu, helt slut efter alla nya intryck och möten idag. Sally ligger mellan mina ben! Så jag får nog snällt sitta kvar en stund till! Nu när vi va ute sist så bjöd zoie in till lek flera gånger med Sally men jag försöker hålla bort lek nu i början då Sally är väldigt klumpig fortfarande tills dom lärt känna varandra lite bättre! 😁 men hoppas detta kommer bli bra! Uppdaterar mer imon! Ha en trevlig kväll allesammans! ❤
 
 
Kommentera inlägget här: