livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Astma mottagningen och gekås

Kategori: Allmänt, Hund

God kväll! 
 
Nu Har äntligen lugnet infört sig i klockaregården för ikväll! Älskar denna tiden på dygnet, när alla 3 pojkarna ligger och sover. Då får jag och Sally soffan för oss själva och kan njuta av tystnaden och framför allt bestämma vad som visas på Tv:n! Ingen fotboll el barnprogram! 😜 hör genom babymonitorn att fotbollen är på i sovrummet till Kristians tunga snarkningar, gick upp för att stoppa in nappen till Hannes och stänga av Tv:n men nej det fick jag inte för Krille kollade minsann på den matchen! Yeah right... så sitter fortfarande och lyssnar på snarkningar och fotboll.. 😛
 
Ni som känner mig vet att jag kanske är en aning av en tidsoptimist, jag har själv börjat inse detta och försöker faktiskt att göra något åt Det! Jag vet att jag skrev igår att jag skulle gå långpromenad med Sally direkt på morgonen medans Hampus var på dagis en stund innan vi skulle åka till Halmstad för att vara där till kl 11! Låt mig bara säga att hampus gick aldrig till dagis och Sally fick nöja sig med en snabb promenad på 8 minuter så hon han kissa och bajsa innan vi fick stressa iväg! 🤣👍
Men vi kom i tid till doktorn och då hampus inte behövt ta någon medicin dom senaste 6 månaderna för sin förkylningar astma så behöver inte komma tillbaka förens om ett år! 😁 
 
Sen packade vi in oss i bilen igen och styrde den gamla Volvon till gekås där pappa Kristian var och jobbade idag. Hampus tyckte det va roligt att pappa tittade fram på taket vid entrén och ville ju givetvis gå och hämta en stege så vi kunde hjälpa honom ner! 🤣 men han accepterade att vi skulle träffa pappa senare då han va tvungen att jobba vidare. Och givetvis så skulle ju vovvov med in på gekås, vi han inte mer än fram till entrén innan vovvov tappade framdäcken. Så jag, hampus och Securitas vakten försökte hitta alla delarna, hittade allt utan en av kulorna innanför däcken. Med ett löfte att vi skulle köpa en ny vovvov inne på gekås så tog vi gamla vovvov under vagnen och gick vidare. Securitas vakten kom sen springandes då hon hittade den sista kulan också, så nu va hampus glad för att nu skulle pappa kunna laga honom (han ligger nu nylimad i köket och väntar på att torka). 
Sen blev det lite mat, lek uppe på Leklandet och givetvis lite shopping. Köpte en ny bädd till Zoey, leksaker till hampus födelsedag från mamma och pappa och lite nya leksaker till Sally, då allt hon har är antingen ute i trädgården el sönderbitet.. 😛 (jag vet det är bara att gå ut och hämta in det hon redan har, men allt är blött och smutsigt sen det här varit i snön, så jag tar tag i det när våren kommer.. 😜😂
 
Både barnen sov gott på vägen hem, vilket innebär att hampus in somnade förens halv 10 ikväll.. brukar kunna hålla honom vaken i bilen, men inte när man kör så långt.. nu har kvällen bara varit lugn, promenad med Sally, matlagning och lite lek med bilar. Då båda barnen har blivigt förkylda så fick ju givetvis hampus lite feber idag med, så inget dagis imon för honom! Hoppas pojkarna mår bättre imon, lilleman har svårt att komma till ro när han är täppt. Han får nog sova jämte mig inatt! 
 
Sen vill jag tacka mamma för att du svängde förbi och släppte ut Sally på middagen, Sedan ett stort tack till svärmor som fick åka hit och mata Sally, då min mamma glömde Det! 😜🤣 vad hade vi gjort utan våra föräldrar som ställer upp som hundvakter och barnvakter i alla lägen! ❤
Nähä nu ska jag titta färdigt på black[ish] älskar tisdagar och allt bra som går på tv då! 😃
 
Ha en trevlig kväll alla! Ledsen blev ett långt inlägg ikväll! 😜❤
 
 
Första 2 bilderna från sjukhuset.
Sen 3 bilder från Leklandet, försökte få en bild på hampus framifrån men han hade inte tid.. 😛
Och sen var hampus tvungen att visa upp bilen han valde på gekås för pappa som vi träffade vid utgången  (en liten hot weels bil för 14,95:- (inte mamma emot) och givetvis gamla och nya vovvov! Stora och lilla vovvov  som Hampus nu kallar dom! Här på känn att båda dessa från och med nu kommer att vara med överallt.. 😧🤣
Kommentera inlägget här: