livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Denna underbara snö! ❤

Kategori: Allmänt

God kväll allesammans! 
 
Hoppas ni har haft en bra snöig dag! Bara älskar att se när flingorna öser ner utanför! Allt blir så glittrigt och magiskt! ❤
 
Första dagen hrmma själv med 2 barn och 2 hundar idag! Gått ganska bra tycker jag, har en hel del nya rutiner att sätta i fas men det är sådant som fpr komma med tiden! Då Zoey drack lite dålig den första dagen så valde jag att blötlägga fodret med ganska mycket vatten så hon skulle få i sig lite vätska med! Men dum som jag va så gav jag hundarna frukost samidigt som jag och Hampus satte oss ner och skulle äta! 45 min innan vi skulle gå till dagis, mycket vatten i en liten valp resulterar i väldigt mycket kiss! Han inte alls med att spring ut och in med henne när det skulle bytas 2 bajsblöjor, höstas tänder och tas på kläder. Så imon får hundarna äta 5 min innan vi går så hoppas jag att lillan kissar av sig på väg till dagis! 😁
 
Annars har dagen varit väldigt lugn, då alla vaknade när kristian skulle åka till jobbet idag vid halv 6 så fick rill och med hampus sova lite middag. Han va så trött! Då passade jag på att fixa lite med tvätten och dricka en varm kopp kaffe istället för fesljummen som man är van vid! 😜
 
Bakade en sats med kakor då vi ska fira krille och Hampus på lördag em! ❤ 
Mamma kom hem från Strängnäs idag så hon och pappa kom direkt hit från tåget för att kolla på Zoey och så stannade dom på middag! korvstroganoff. 😁
 
Nu ska jag sova så jag vaknar när lillan behöver gå ut inatt! 😁
 
Kommentera inlägget här: