livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn Ă€r Joanna och jag Ă€r 31 Ă„r gammal. Jag bor ute pĂ„ landet pĂ„ en gĂ„rd som heter KlockaregĂ„rden med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 Ă„r och Hannes 4 mĂ„nader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag trĂ€ffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag Ă€r för tillfĂ€llet hemma mamma ledig, annars jobbar jag pĂ„ Göstas konditori. Jag Ă€r en allmĂ€nt glad person som Ă€lskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha nĂ„got att titta tillbaka pĂ„ och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

solen 🌞

Kategori: AllmÀnt

God kvĂ€ll! 

Trodde vĂ„ran termometer hade gĂ„tt sönder idag pĂ„ morgon nĂ€r jag vaknade idag! -16,9 grader! Jissus sĂ€ger jag bara! Förstod att krille hade lite problem att ta sig in i sin bil idag nĂ€r han skulle till jobbet för bilbarnstolen lĂ„g i hallen innanför dörren, sĂ„ jag misstĂ€nkte att det bara va passagerare dörren han fick upp och fick klĂ€ttra över till körsidan! Vilket jag senare fick bekrĂ€ftat.. 😂 han sa att det kĂ€ndes lite sĂ„dĂ€r nĂ€r han kom till jobbet och alla andra började rulla in samtidigt och han fick krypa ur bilen dĂ€r med! 😂😂 det hade jag velat se! 

Tillbaka till vĂ„ran dag, hampus fick gĂ„ till dagis idag, efter att bara ha varit dĂ€r pĂ„ mĂ„ndagen förra veckan! Han va glad att fĂ„ Ă„ka och trĂ€ffa alla kompisarna! 😁 dĂ„ det va sĂ„ kallt sĂ„ gick jag hem med Hannes och Sally igen! MĂ€rkte att hon reagerade pĂ„ hennes tassar att det va för kallt! Men gick runt skattegĂ„rd vid halv 11 nĂ€r solen sken och hade vĂ€rmt upp allt lite! SĂ„ underbart vĂ€der idag alltsĂ„! Man blir sĂ„ mycket gladare och fĂ„r sĂ„ mycket energi av denna sol! Den fĂ„r gĂ€rna titta fram lite oftare! 😜 
Sen ringde vi hit Frida, Stella och Wille som kom och lekte! Fikade lite inne först medans dom stora barnen röjde runt. Sen tog vi pĂ„ oss och gick ut, vi promenerade upp till hĂ€starna för att ge dom lite morötter. Sen gick vi Ă€ven in pĂ„ skattegĂ„rd och kollade pĂ„ korna! Vet inte vem som va mest nyfiken, kossorna el Hampus och Stella! 😂 sen lekte vi lite pĂ„ gĂ„rden hĂ€r hemma nĂ€r vi kom tillbaka. SĂ„ det va en trött pojke som jag nu skulle försöka hĂ„lla vaken efter totalt 3 timmars utelek idag.. 😃 han halvsov i stort sett under middagen, men vi fick i honom lite mat, sen gick han in i soffan och jag tittade till honom 2 min senare och dĂ„ hittade jag honom sovandes sittande. Tror aldrig det har hĂ€nt att han har somnat halv 7 innan.. 😛 

SĂ„ nu har jag och krille bara tittat lite tv och njutit av lugnet. Nu kvĂ€llspromenad med Sally sen blir det sĂ€ngen Ă€ven för mig! Imon blir det stan med mamma! ❀

Ha en trevlig kvĂ€ll! 






Kommentera inlÀgget hÀr: