livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Hel dag hemma

Kategori: Allmänt

God kväll kära läsare! 
 
Som sagt hade Hannes en tuff natt och morgon! Men dagen har varit lite bättre och inte lika tufft att andas och lika täppt. Så håller tummarna att vi får sova lite mer inatt.
Men fm blev trevlig, Tessan, Mollie och Milton kom hit för att följa med oss ut och gå en sväng. Tänkte att både barn och hund behövde komma ut och få lite frisk luft och sträcka på benen, jag behövde det verkligen! Tänkte att Sally behövde träffa en kompis, va länge sedan hon träffade en annan hund nu. Saknaden efter Chloe är fortfarande stor! Men Milton va inte lika nöjd att ha en 9 månaders unghund som försökte att leka med honom! Mindre nöjd va han när Sally hjälpte Tessan att hålla honom i kopplet (bild finns nedan). 🤣 hon bar på sin fina boll nästan hela rundan och försökte bjuda in till lek men tror att herr Milton va mest irriterad på henne! 😕 så hon fick nöja sig med att vi kastade lite boll med henne.. 😛
 
Sen i em har vi mest myst lite framför Tv:n, städat och tvättat lite och målat med vattenfärger. Sen kommer svärmor förbi en snabbis (denna person har jag en känsla av att hon kommer bli en av huvudpersonerna i denna blogg med! Jag älskar henne, hon är helt underbar på alla sett, men jag har liksom fått lite av en favorit sysselsättning att jävlar med henne till och från! Det finns ingen som är så lättlurad som hon! Sen har hon en förmåga att emellanåt att prata innan hon tänker, och det brukar sluta i mycket skratt! Ni kommer att få lära känna henne med tiden! )
Men tillbaka till idag, hon kommer in här och lämnar in 1000 kr i kontanter till Kristian. Berith (svärmor) hade varit på konsum och handlat idag och sprungit på en kille som frågar henne om hon träffar Kristian någonting. Ja det gör jag svarar hon lite misstänksamt. Va bra svarar denna kille och ger henne 1000 kr, jag är skyldig Kristian detta så du kan väl ge det till honom! Javisst svara ni  köra svärmor och dom går åt olika håll. Problemet är att hon kände igen killen till utseendet men kommer inte på vem han är, Kristian tror han vet vem pengarna kommer ifrån.. 🤣 frågade berith varför hon inte frågade vad mannen hette, men det tröstade hon inte! 😂😂 jaja det är väl bara att tacka och ta emot antar jag! 😜
 
När vi satt och åt kvällsmat här hemma ikväll så frågade jag Kristian om han kom ihåg att jag va uppe och ville stänga av Tv:n igår kväll för att han sov, men att jag inte fick detta för att han kollade minsann.. om vi säger såhär han har inte ett minne av detta och svarade bara i sömnen igår, me  han hade läst om det på min blogg över frukosten idag! 🤣🤣 hopplösa snarkande karlar! 😜 men du vet att jag älskar dig! 😘
 
Annars har jag nog inte så mycket mer att berätta för er ikväll! Betalat räkningar (så då va kontot tomt igen) 😜 nähä nu ska jag kolla klart på mästerkocken, vika 4 maskiner tvätt, försöka hitta lite omslagspapper så jag kan slå in hampus födelsedags presenter ( tro det el ej men vi är redan klara, han fyller inte år förens den 28 feb) kan inte fatta att jag glömde köpa det igår på gekås! 😧 
 
Men ha en trevlig kväll allesammans så hörs vi imon! ❤
 
Första bilden är på Sally sovandes med en av hennes nya leksaker från igår! Tror den va ganska uppskattad! 🤣🤣
Kommentera inlägget här: