livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Tråkig måndags kväll

Kategori: Allmänt

Hej allesammans! 
 
Då skriver jag detta blogginlägg för andra gången ikväll då jag givetvis lyckades radera mitt första inlägg utan att publicera Det! (Börjar ju bra dethär) 
Så ja då har jag fått för mig att börja blogga, gör detta mest för att ha något att titta tillbaka på och kunna läsa om våra galna dagar här hemma! Då jag har ganska dåligt minne så kan detta vara ett kul sätt att minnas på. 
En sak som jag vill göra klart för er alla är att jag är väldigt dålig på svenska. Jag har problem med särskrivning, dålig på att stava och även sätt ihop en korrekt mening. Men trots detta så gillar jag att skriva och har alltid gjort så tänkte att jag ger detta ett försök och se om jag gillar Det! 😃 men kan ni stå ut med min svenska så hoppas jag kunna bjuda på en del skratt från våran vardag här hemma.
 
Vad denna bloggen kommer att handla mest om är det som ligger mig närmast hjärtat vilket först och främst är mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Givetvis min sambo/ fästman (trots utan ringar 😜 ) Kristian och våra 2 katter (Mule och Drule) dom är ett helt inlägg i sig själva, kommer till detta i ett annat inlägg. Våra 3 hundar, fröken Sally (som är döpt efter blixten McQueens flickvän i filmen bilar), vårat lilla nyförvärv Zoey. Hon är en shetland sheepdog och är just nu 6,5 vecka gammal och flyttar hem till oss om 2,5 vecka! Allt hände väldigt snabbt, är glad för våran nya familjemedlem och hoppas att hon kommer att trivas hemma hos oss! Sedan våran 3je hund heter vovvov, han är en tax av trä. Alla ni som känner oss väl vet att hampus har en egen liten brio hund i snöre som han döpt till vovvov och det är hans egna lilla ögonsten. Denna hunden är med oss överallt, bunden bakom cykeln under våra promenader, inne på hallarna el inne på Ica. 😃
Så med detta sagt så kommer mina inlägg att handla om vad mina barn har sagt och gjort under dagarna och framför allt vad våran fröken Sally lyckas åstadkomma härnäst (hade hon kunnat skriva så hade jag tvingat henne att ha sin egna blogg med allt hon har att bjuda på under en dag) och givetvis att få en lite valp att passa in i våran familj och få henne att känna sig trygg och hemma hos oss! 
 
Så hoppas ni kommer fortsätta att följa mig så ska jag försöka uppdatera hör dagligen. Nu ska jag ta på mig dom nu torra ytterkläderna för att ge mig ut i detta skitväder för en sista runda med Sally ikväll. Imorgon väntas en lång dag, med dagis, långpromenad, hinna in till astma mottagningen till kl 11 och sedan får vi se vad resten av em bjuder på. Kanske en runda på stan el till gekås en sväng och köpa lite grejor till Zoey. 
 
Så med detta säger jag godnatt och hoppas ni har en trevlig kväll och så hoppas jag att detta inlägg blir publicerat! 😜😃❤
 
 
Mina töser Sally (golden retriver ) och Zoey (Shetland sheepdog ) bilden är tagen från uppfödarens sida och hon heter Wilda på papperna. 
Och så fick jag med lilla vovvov på bild med! 😃

KOMMENTARER:

  • Erika säger:
    2018-01-29 | 23:45:38

    Härligt med blogg Joanna! 😜 vovvov har verkligen rullat några meter va? Melwins har fortf helt röda däck 😂

    Svar: Haha ja det blir nog bra! 🤣🤣 ja meter är inte rätt skala art mäta i, vi pratar mil!! 😜😂 ja stackars vovvov kommer snart inte ha någon färg kvar alls! 🤣
    Joanna Kristensson

Kommentera inlägget här: