livetpklockaregrden.blogg.se

Hej. Mitt namn är Joanna och jag är 31 år gammal. Jag bor ute på landet på en gård som heter Klockaregården med min sambo Kristian, mina 2 barn Hampus 3 år och Hannes 4 månader. Vi har 2 katter Mule och Drule (katterna fanns och var döpta innan jag träffade min sambo 😜), 2 hundar (snart iaf) vid namn Sally och Zoey. Jag är för tillfället hemma mamma ledig, annars jobbar jag på Göstas konditori. Jag är en allmänt glad person som älskar det mesta med livet. Startar denna bloggen mest för att ha något att titta tillbaka på och dela med mig om min vardag med barn, och hundar framför allt!

Lördag morgon

Kategori: Allmänt

God morgon kära läsare! 
 
Nu va det ett par dagar sedan jag uppdaterade här, det då för att jag har försökt föra ett par inlägg men blogg appen stänger ner sig själv och då försvinner allt jag skrivigt så här varit lite irriterad över det! 😃 men nu gör vi ett nytt försök! 😃
 
Onsdagen va ganska lugnt röjde lite hör hemma under dagen och sen va vi på barnrumpa på kvällen! Hampus tycker det är så roligt! 
Sen i torsdags så åkte jag, Hannes och Sally upp till smålandsstenar och hämtade Hulda ochbElisabeth och så åkte vi bort till hundklubben så vi kunde släppa dom små så dom fick leka en stund! 😃 sedan va det dags för Hannes att göra premiär i simhallen på babysimmet! Han tyckte det va jätte mysigt! 😃 mamma va snäll och tog ledigt på em så hon kunde ta hampus, inte lätt när man ska får ihop allt! 😛 idag blev även Zoey 8 veckor gammal! Nu längtar vi tills vi får hem hennes nästa Lördag! ❤ vi skulle ju åkt på dop till Strängnäs till nästa helg och ville inte dra med henne upp dit när hon va så liten. Men nu blev ju dopet inställt, tur va väl det med alla deras sjukdomar dom har haft på sistone! ❤ men valde att vänta med att hämta henne ändå tills den helgen så vi kan få lördagen och söndagen ihop när krille också är hemma! Lättare det första dygnet om vi är 2! 
 
 
Igår så va det dags för hampus att gå till tandläkaren. Allt såg bra ut, och han gapade direkt och tänderna såg så fina ut så! Sen fick vi ner till bettan på öppna förskolan, hampus älskar att vara där och leka! Det va en liten tjej där från Tunisen där som inte pratade någon svenska men hon och hampus började leka ihop med bilar och dom hade jätte roligt ihop. Dom skrattade som dom chiknade (hur nu det kan stavas) men att 2 personer som inte kan förstå varandra kan ha sa roligt ihop! 😂 
Sen gick vi förbi johnnie och berith när vi va ute med Sally, och då kom Ida och tindra. Så då va det ju klart hampus ville stanna och leka. Han vägrade åka med krille hem när han skulle hämta honom efter jobbet, så han åkte ner och skulle hämta honom vid halv 7, och då följde tindra med hem också! För en som precis va färdig och plockat upp allt i huset tog det bara 10 min för dessa 2 virvelvindar att vända upp och ner på vardagsrummet igen! 😧😂 sen kom Ida, berith och johnnie en sväng med och tog en öl. Vid 20:30 va hampus så trött så dom andra gick hem och jag tror inte jag han lägga hampus i sängen innan han sov! 😂😂
 
Idag vaknade hannes 05:30 brukar inte tillhöra vanligheterna.. 😧 just idag när vi ska på fest ikväll! Men nu sover han gott i vagnen så nu ska jag och Hampus äta lite frukost och så får vi se om hampus får upp krille! Ha  ville gp upp och väcka honom nu.. 😛 sen är det dags att börja förberedda för dagen! Barnen ska sova hos deras farmor och farfar idag och vi ska få släppa loss en kväll och bara vara vi! 😃 så kl 16:00 så korkat vi upp på förfesten! Ska bli så himla Roligt! 😃 Så nu ska jag sätta igång med dagen så uppdaterar jag imon om festen! 😃👍😁
 
 
Alla hampus födelsedagspresenter är färdig inköpta och inslagna! Jissus vad jag är chockad över mig själv! Och det är fortfarande 3 veckor kvar inne han fyller! 😃
 
 
 

Kommentera inlägget här: